manifesto politico-patriotic

Mereu punem întrebarea asta: Guvernul ce face pentru noi? Statul ce face pentru noi? De ce nu schimbă chestia aia şi aia şi aia?

Ei bine, nu stiu cât de mult se gândesc ei la binele nostru. Poate mai au şi ei momente când se gândesc „Ce-am făcut, mă, cu ţara asta?”, posibil să aibă chiar şi ceva suflet în ei. Anyway, nu sunt aici să critic, ci doar să-mi spun opinia.

Dacă oamenii (sau lupii?) care ne conduc nu fac nimic, atunci să facem noi. Ei sunt o mână de oameni pe lângă noi, cei 21 de milioane de români care se presupune că îşi iubesc ţara. Dar noi suntem atât de dezbinaţi şi ne unim doar în momente de criză naţională, gen când mai marii noştri lupi de la conducere, ah, pardon, când mai marii noştri conducători dau legi noaptea (chiar pare mai mişto noaptea). Ideea principală, pe care vreau să o expun aici, vine ceva în genul: ar fi cât se poate de genial să fim uniţi fără să aibă loc o tragedie şi fără ca diferenţele dintre noi să fie o piedică.

Nu vreau să încep cu diferenţele dintre noi. Sunt destule, evident, nu suntem toţi la fel, dar dacă am trece peste ele, am putea să ne luăm ţara înapoi, dacă pot să zic aşa. Desigur, o imagine destul de S.F., pentru că noi ne distrugem reciproc tocmai pentru acele diferenţe. Cât de mult pierdem doar din cauză că suntem atât de diversity intolerant, atât de fixaţi pe ideile noastre, încât tot ce vedem şi e diferit faţă de ce am învăţat până în acel moment, de concepţiile noastre, e rău, nu putem accepta, chiar urâm.

Şi aşa vine o altă idee: conducătorii mult prea-iubiţi [:)] ar putea să nu se mai împartă în cinşpe mii de partide, pentru că, până la urmă, tot două sau trei sunt mai faimoase şi conduc alegerile. Tot ei ar putea să ne unească, şi nu să ne dezbine. Suntem toţi copii ai României, nu? N-ar trebui să ne despartă un partid, mai ales, n-ar trebui să ne urâm pentru aşa ceva. Mi se pare stupid. Desigur, în spatele unui partid se află anumite concepte şi idei pe care se bazează membrii, dar, cum spuneam mai sus, acestea nu ar trebui să ne dezbine, ci să ne ajute să alegem oameni cât mai buni pentru ţărişoara noastră.

Concluzia este: mi-ar plăcea să văd românii (şi nu numai) uniţi în ciuda multiplelor diferenţe dintre ei, nu neapărat pentru a da jos un guvern sau un preşedinte, ci pentru a-şi uni forţele în folosul comunităţii. Dacă cei care ar trebui să ne ajute nu îşi fac treaba (chestia asta ţine din vremuri preistorice), atunci de ce nu o facem noi? Mă gândesc, măcar atât ne datorăm nouă înşine şi ţării.

În plus faţă de cele spuse, e de menţionat şi birocraţia, datorită căreia totul e mai uşor.

[trataţi ca atare pasajele ironice şi sarcastice; nu sunt aici să jignesc, nici să mă dau expertă pe net; I’m only human after all haha]

Lasă un răspuns :)

