Good vibes la Zilele Clujului

CUM A ÎNCEPUT

Pe la sfârşitul lunii aprilie colindam internetul. Mai exact, dădeam o tură pe facebook să văd ce noutăţi mai aduce, când am descoperit un anunţ: „Se caută voluntari pentru Zilele Clujului”. Mi s-a aprins o luminiţă şi m-am gândit că ar fi frumos să încerc. Şi în următoarele zile, m-am tot gândit la chestia asta: dacă o să mă descurc, dacă o să fie o experienţă frumoasă pentru mine sau doar awkward din cauza reţinerilor mele legate de socializare, dacă o să reuşesc să-mi fac prieteni noi şi multe altele. Am analizat toate posibilităţile până am ajuns tocmai în ultima seară în care mă puteam înscrie. Şi exact atunci am zis fuck it, nu mai gândi, fă-o! Şi, în jur de ora 23:30, am trimis formularul de înscriere.

Şi, într-o seară de mai, am primit un mesaj în care mi se spunea când are loc prima întâlnire cu voluntarii Zilelor Clujului. A doua zi, la ora 18, am intrat pentru prima dată în Primăria Cluj-Napoca. Merg  nesigură pe mine, chiar întrebând câţiva tineri dacă şi ei sunt aici pentru voluntariat. Intru în sala cu pricina, gândindu-mă că nu cunosc pe nimeni şi că o să fiu all alone până o să încep să-i cunosc pe ceilalţi. Dar soarta întoarce situaţiile în aşa fel încât să întâlneşti, în locuri unde nu te-ai fi aşteptat, persoane care nu ţi-au traversat mintea nici măcar pentru o secundă cum că ar putea fi acolo.

Şi uite-l pe Nico (aşa-i zic eu datorită unei prietene hahaha), a child in his twenties (poate fi şi matur, nu-mi vine să cred), foarte sociabil, energic (câtă energie să ai, mă?), amuzant (e posibil să fii făcut un pătrăţel pe abdomen de la râs) şi superextramegastresant (ştie deja, i-am zis). Stătea şi el pe un scaun cam pe la mijlocul sălii, cuminte, singurel, aşteptând să înceapă şedinţa. Văzându-l, am zâmbit. Am fost fericită să găsesc pe cineva cunoscut acolo. N-am avut ocazia să povestesc mai pe larg cu el şi am fost surprinsă să descopăr că ne înţelegem bine haha!

Detalii, detalii
12931282_1258618854188452_4961928550836157049_n

Sursa: Zilele Clujului/facebook.com

Cea de-a şasea ediţie a Zilelor Clujului a avut loc în perioada 19-22 mai 2016 cu deviza „Oraşul trăieşte. Prin tine!”, iar noi voluntarii urma să începem munca de pe 13 mai. În prima fază, am împărţit reviste cu programul Zilelor, în diferite locaţii. După experienţa asta promit că o să iau orice flyer, revista, ce o fi, de la persoanele care le împart pe stradă.

În cele din urmă, eu şi Nico am ajuns să muncim în Parcul Cetăţuie, din multe alte locaţii, la fel de frumoase şi spectaculoase, din cadrul Zilelor Clujului. Am urcat multe scări, ne-am plâns că suntem obosiţi, că ne e foame şi că ne e cald, dar tot ne-a rămas energie pentru dans pe muzică rock şi pentru poze când am ajuns sus haha! Desigur, şi pentru muncă. Acolo am cunoscut alţi voluntari, oameni faini, ce-i drept, şi am trecut prin această experienţă grozavă alături de ei. Am tras cu ochiul şi la voluntarii de la Beard Brothers (îi găsiţi şi pe facebook) şi The Sisterhood, care au fost acolo de dimineaţă până seara, şi pot să spun că le place să se distreze, dar şi să muncească (they’re cool people).

Am avut şi un moment de glorie pe scenă hahaha:

13248359_1049618475112542_4171077086695355322_o

Voluntarii Beard Brothers, The Sisterhood şi ai Primăriei Cluj-Napoca. Sursa: Jaxx American Restaurant/facebook.com; Foto credits: Douanutri/facebook.com

În Parcul Cetăţuie a avut loc concursul Jaxx Rock Battle, la care au participat trupe rock geniale şi foarte talentate, dar şi alte concerte ce au prins spectatorii de la început până la sfârşitul programului, plus ateliere pentru copii şi recitaluri. Mai multe detalii despre ce ai ratat, dacă nu ai reuşit să ajungi, aici.

Într-un final, am petrecut patru zile frumoase, alături de oameni pe care n-am să-i uit şi am ieşit altfel din această experienţă (nu ştiu exact cum, dar altfel). Am petrecut timp de calitate cu Nico, the wonder child, selfiecapatul (selfie stickul e probabil cel mai bun prieten al lui ahahahahaha), o minge de energie (cred că am slăbit puţin la cât m-am plimbat prin zona aceea şi după mâncare gratis cu copilul ăsta), am fost îmbrăţişată de un mim, am descoperit locuri noi ale oraşului-paradis şi am fost una dintr-o multitudine de martori care au privit cum străzile, parcurile şi cerul au prins viaţă şi culoare. Mă bucur că am ales să fac parte din echipa de voluntari ai Primăriei Cluj-Napoca şi că i-am cunoscut pe ceilalţi voluntari alături de care am muncit. Le mulţumesc organizatorilor care au adus Clujul la viaţă (mai mult decât de obicei), coordonatorilor, care s-au asigurat că totul merge strună, domnului primar şi celor care au participat la evenimente. Ei au reuşit să evidenţieze ce are mai bun oraşul acesta mare de oferit: frumuseţe, diversitate, energie, multiculturalitate. Felicitări, oraşul chiar a trăit!

Considerând că direct de la sursă vine ce e mai bun, găsiţi muuulte alte poze şi filmări de la Zilele Clujului aici, dar şi pe linkurile menţionate până acum.

În plus…

De Zilele Clujului, am zâmbit. M-a bucurat lipsa de bariere între generații și tipologii, m-a bucurat spargerea unor stereotipuri. Nu știu dacă voi ați simțit amalgamul acesta armonios din oraș – de feluri de a fi, de feluri de oameni, de feluri de a face parte din. Se dezvoltă zi de zi, acum a fost mai evident. Cine a gândit conceptul și sloganul acestei ediții festive, a gândit bine. Orașul chiar trăiește și o face prin fiecare dintre noi de fiecare dată când ieșim din casă și din monotonia cotidiană, de fiecare dată când acceptăm provocarea și suntem deschiși înspre a vedea și a face ceva nou. – Iulia Marc, redactor cluj.com

Aceasta face parte dintr-un articol despre Zilele Clujului, despre o „nouă specie urbană”, ce mi-a plăcut foarte mult. L-am savurat, mai exact hehe.

Have a nice day, fellas! ❤

Lasă un răspuns :)

