Un pasaj din viaţa mea

cbd4ae2d76e8641de339c49ca41fb5a9

Stau lângă soba proaspăt încălzită de focul făcut de mine. Şi citesc. Citesc şi mă încălzesc, stau acolo lângă acel obiect straniu şi fără viaţă în el, care poate să mă încălzească mai mult decât o pot face fiinţele dragi mie. Parcă vreau să o îmbrăţişez, să o ţin aşa până când nu-mi mai este frig, până când îmi dă ea căldura de care am nevoie. Dar nu pot să o îmbrăţişez. E prea fierbinte, o să mă ardă dacă o ating. În locul ei îmi îmbrăţişez cartea, un alt obiect straniu şi fără viaţă în el, dar care are atât de multe cuvinte în el, încât nu pot să mă opresc din a le citi. Aceste cuvinte, răstălmăcite, formează propoziţiile şi frazele pe care de atât de mult timp vream să le aud.

Dar e timpul să-mi iau la revedere de la singura mea sursă de căldură, soba, şi de la singura mea sursă de evadare, cartea, şi să merg înapoi unde am rămas. Unde am rămas ? Nu ştiu. Probabil la a-mi trăi viaţa, care nu pare că vrea să fie trăită.

Lasă un răspuns :)

